Header afbeelding
Medisch Centrum Zwanenburg
Iepenlaan 131 1161 TC
Zwanenburg

Klachten

U heeft een klacht over onze praktijk

Wij vinden het belangrijk om een goede relatie met onze patiënten te hebben. Soms gebeuren er dingen die de relatie tussen patiënt en een zorgverlener uit onze praktijk verstoren. U bent ontevreden of u heeft een klacht. Hieronder kunt u lezen wat u in dit geval kunt doen.

Er samen uitkomen

Laat het ons weten als u ontevreden bent of een klacht heeft. Wij staan open voor een gesprek om samen te bekijken wat er anders of beter kan. Meestal is zo’n gesprek heel verhelderend voor beide partijen en is het de beste manier om een klacht naar tevredenheid op te lossen.

Klachtbemiddeling

Is een gesprek niet afdoende of voelt u zich er niet comfortabel bij om het gesprek met de betreffende zorgverlener aan te gaan? Dan is het nodig om een onafhankelijke partij te betrekken. Hiervoor zijn wij aangesloten bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstlijnszorg (SKGE). U kunt het klachtenformulier op de website van SKGE gebruiken. De klachtenfunctionaris van SKGE kan vervolgens proberen te bemiddelen. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. De klachtenfunctionaris is eventueel tijdens kantooruren te bereiken op telefoonnummer 088 0229100.

Geschilleninstantie

Als we er niet uitkomen met elkaar, ondanks bemiddeling door de klachtenfunctionaris, dan kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg.

U kunt de klachtenregeling hier downloaden of opvragen bij de praktijk.